2016. április 2., szombat

Lelke / ❀ 39. vers

Lelke

Volt egy története,
Nem hitte el senki,
Volt egy biciklije,
Nem volt mása neki.

Mégis gyalog járt el
Koszorúkat tenni,
És hogy volt egy biciklije,
Hát nem hitte el senki.

És így hogy is lettem volna
Én neki barátja,
Hogy is tettem volna,
Koszorút sírjára?

S még ha hittem volna
Se szerette senki,
Egyedül járt koszorúkért
Gyalogsétát tenni.

Mégis jó volt ő hát,
Virágokat ültetett,
Éjjelente koldusoknak
Kenyérkaréjt szeletelt.
  
Mindig járt az úton,
De nem jutott el sehova,
Vajon volt ő neki
Úgy igazi otthona?

S mindig járt az úton,
De nem ismerte senki,
Nem nézett rá senkire,
Furcsállta mindenki.

S mégis én figyeltem,
Tán még kedveltem is,
Ám egyszer egy hír ütött be,
Terjedt, mint a pestis.

Sírján nem volt koszorú,
Nem volt rá mit tenni,
És hogy nem volt ő már,
Nem hitte el senki.

Tán nem is volt más,
Csak alkotta képzelet,
Hát mégis a virágoknak
Hogy talált akkor helyet?
  
Én mégis hittem,
Hogy volt ő talán valaha,
Hogy virágokat ültetett,
S ismerték volna, ha

Látták volna szemében
A szépséget, s jóságot,
S már bánom is én oly nagyon,
Hogy nem ültettem virágot,

Sírján kikericset,
S örömet szívébe,
Így hát jártam éjszakánként
Öntözni kertjébe.

Megláttam a kert végében
Aprócska faházát,
Mégsem törődtem vele,
El is mentem én hát.

De egy nap bementem még,
S lehúztam egy ponyvát,
És abban a pillanatban
A kerékpárja ott állt.

2 megjegyzés:

  1. Drága Jane!

    Hű! Csodálatos! Káprázatos! Komolyan, imádtam minden betűjét. Érdekes téma választás, nem mindennapi, ezért lett ilyen csodálatos. A rímekre azért figyelj oda, néhány helyen nem mindig passzoltak, de a vers nekem rettenetesen tetszik! Még több ilyet! :)

    Ölel,
    Dorothy L.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dorothy!

      Nagyon szépen köszönöm. Nekem is nagyon sokat jelent ez a vers, mert leginkább rólam szól, a változásomról. A rímekre legközelebb jobban figyelek majd.

      Puszi, Jane D. :)

      Törlés